فرق کفالت مطلق و موقت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1399
بازدید : 57
نویسنده : زینالی

 ‌متعهد را کفیل، شخص ثالث را مکفول و طرف دیگر را مکفول‌له می گویند. کفالت انواع مختلف دارد؛ طبق ماده ۷۳۷ قانون مدنی؛ کفالت ممکن است مطلق باشد یا موقت و در صورت موقت بودن باید مدت آن معلوم باشد. در صحت کفالت علم کفیل به ثبوت حقی بر عهده مکفول شرط نیست بلکه دعوی حق از طرف مکفول‌له کافی است اگر چه مکفول ‌منکر آن باشد.

کفالت موقت و مطلق

انواع کفالت چیست؟

طبق ماده ۷۳۷ قانون مدنی؛ کفالت ممکن است مطلق باشد یا موقت و در صورت موقت بودن باید مدت آن معلوم باشد.  کفالت موقت اعم از کفالت با مدت محدود و کفالت با التزام موجل است. همچنین ممکن است شخص دیگر، کفیل کفیل شود.

در کفالت مطلق، مکفول‌له هر وقت بخواهد میتواند احضار مکفول را تقاضا کند ولی در کفالت موقت قبل از رسیدن موعد حق مطالبه ‌ندارد. کفیل، باید مکفول را در زمان و مکانی که تعهد کرده است حاضر نماید و الا باید از عهده حقی که بر عهده مکفول ثابت میشود برآید. قابل ذکر است در هر دو نوع کفالت موقت باید مدت معلوم باشد. نتیجه جهل به مدت کفالت یا اجل التزام، بطلان عقد است.  جایی که موعد احضار در آینده قابل تعیین باشد (مانند جلسه دادرسی)، کفالت صحیح است.  در کفالت موقت اگر آغاز آن معین نشود، ظاهر بر شروع مدت از زمان انعقاد کفالت است. ماده ۷۴۱ قانون مدنی؛ اگر کفیل ملتزم شده باشد که مالی در صورت عدم احضار مکفول بدهد باید به نحوی که ملتزم شده است عمل کند.

 

همچنین بخوانید:
  1. دادخواست صدور حکم سرپرستی و کفالت


مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفتر وکالت (بنیاد بین المللی حقوقی سنا) و آدرس lawsena.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 126
بازدید کل : 5863
تعداد مطالب : 273
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com